De afgelopen week …

24 januari 2016

De afgelopen week …

waren we als SP Nieuwegein druk in de weer. De start van het Geynwijs meldpunt en de publiciteit daaromheen maakten tal van reacties los.

Heel veel reacties via onze website, maar ook bijvoorbeeld op City Plaza, waar de SP op 16 januari met een uitgebreide vrijwilligers  ploeg prominent aanwezig was. Dat meldpunt blijft nog wel even doorlopen, want de reacties komen nog steeds volop binnen.

Ook was de SP weer aanwezig rond huis Zuilenstein waar een aantal statushouders tijdelijk opgevangen wordt. Mensen die direct in de buurt wonen waren nogal sceptisch toen de opvang plannen eind vorig jaar bekend werden. Maar de scepsis bleek helemaal verdwenen. Men heeft er hoegenaamd geen last van, alles gaat gewoon zijn gangetje in de buurt, zo leerden de gesprekken.

Geynwijs & Zuilenstein tonen maar weer eens aan hoe belangrijk het is dat mensen gehoord worden en dat er ook écht serieus geluisterd wordt. Waar anderen vooral zichzelf graag  in vergaderzalen en achterkamertjes aan het vermaken zijn, daar is de SP regelmatig aanwezig op straat en in de buurt.

Foto: SP Nieuwegein

We zoeken de mensen op voor wie we in de gemeenteraad en het college zitten.  Om te horen en vooral te luisteren naar wat er speelt, wat mensen bezighoudt, waar men tegenaan loopt en wat ‘de politiek’ daar eventueel aan kan doen.
En met het daarnaast ook succesvol inzetten van de website als communicatiemiddel wordt al met al weer aangetoond dat wij als SP mensen daadwerkelijk betrekken in het streven om te komen tot meer menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit.

Emile Grivel