City Plaza: energiearmoede actie

18 juni 2022

City Plaza: energiearmoede actie

Foto: EG

Zaterdag 18 juni j.l. was onze SP weer aanwezig op een zonovergoten City Plaza. Om de mensen attent te maken op de energiearmoede actie. Zie ook hier.

Het was een vervolg op dit vorige week gestarte initiatief, dat begon met het langs de deuren gaan  om bij bewoners te informeren naar de impact van de torenhoge energieprijzen. Prijzen, die alleen voor aandeelhouders van energiemaatschappijen zeer winstgevend zijn. Want de levering van energie is al jaren geleden door neoliberaal Nederland in de uitverkoop gegooid en vermarkt.

Foto: Harry Kemper

Op City Plaza werd de SP flyeractie door velen instemmend begroet.  In de flyer wordt gewezen op de mogelijkheid om via een QR code de vragenlijst op de website in te vullen.

Een aantal mensen nam de tijd om zich uitvoerig te laten informeren over het doel van onze actie – en om daarnaast ook eens goed leeg te lopen over de narigheid van tig jaar neoliberale sloop.  Het hele scala aan rotzooi kwam in die gesprekken voorbij: van het toeslagenschandaal, de asielopvangnarigheid, de puinhoop van onbetaalbare woningen en de Groningse aarbevingsellende tot aan het gedraai, de leugens en het bedrog - en de vele miljarden aan wapens die naar Oekraïne gaan.
Wat dat betreft is het goed, dat de SP in Nieuwegein zichtbaar is en blijft. De flyer actie krijgt daarom binnenkort terecht een vervolg.

EG