SP Nieuwegein onderzoekt referendum kennis op City Plaza

5 maart 2016

SP Nieuwegein onderzoekt referendum kennis op City Plaza

Foto: SP Nieuwegein

Zaterdag 5 maart heeft de SP op City Plaza aan veel voorbijgangers gevraagd in hoeverre men op de hoogte is van het aanstaande referendum op 6 april.

De turflijst leverde als resultaat op, dat 51% van de ondervraagden geen idee had waar het over ging of dacht (en hoopte) dat er dan Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn - en dat 49% wel op de hoogte was van het komende referendum.

Dat viel al met al dus niet tegen. Vooral als je bedenkt, dat in het hele land (lokale) politici er schijnbaar alles aan doen om de bevolking hier zo onwetend mogelijk over te houden. Veel minder stemlokalen, geen  mogelijkheid om campagne te voeren op grote aanplakborden. Dat soort ondemocratisch getreiter dus.

Zo ook hier in Nieuwegein, waar de SP schijnbaar de enige partij is die zich heeft uitgesproken tegen al die door het College opgelegde beperkende maatregelen, maar daarin niet werd gesteund door haar coalitiepartners.

De 51% onwetenden zijn inmiddels (bijna) allemaal bijgepraat over het a.s. referendum.