College geeft nietszeggende antwoorden op vragen PAUW Bedrijven

22 juni 2011

College geeft nietszeggende antwoorden op vragen PAUW Bedrijven

Een aantal dagen geleden stelde SP schriftelijke vragen over de uitslag van het onderzoek naar de misstanden bij de PAUW Bedrijven. Het rapport concludeerde dat er weinig aan de hand was, hoewel een aantal aanbevelingen werden opgesteld. SP heeft weinig vertrouwen in de uitslag met name omdat maar met weinig medewerkers gesproken is. Voor wat betreft de aanbevelingen uit het rapport eiste de SP een plan van aanpak. Lees hier de totaal nietszeggende antwoorden van het college. De reactie van SP staat er in rood bij.

Vanavond zal de PvdA vragen stellen tijdens de rondvraag van een raadsessie over dit onderwerp. SP is benieuwd welke vragen er gesteld zullen worden. SP is geenszins van plan de zaak los te laten. Er moet minimaal een plan van aanpak komen om de bevindingen uit het rapport op te pakken.

Het college legt de verantwoordelijkheid voor het beleid en de verbeterpunten bij het bestuur en de directie. "Dit geeft een idiote gespletenheid voor het college en met name wethouder Kolff", aldus fractievoorzitter Stekelenburg. "Deze wethouder is nota bene bestuursvoorzitter van de PAUW Bedrijven. Als wethouder ziet hij geen taak weggelegd voor zichzelf. En dan moeten we er maar op vertrouwen dat hij dat als bestuursvoorzitter wel doet. Kennelijk gaat er een knop om en wordt hij een ander mens wanneer de bestuursvergadering van de PAUW begint. Uiterst merkwaardig. We laten het er niet bij zitten".

SP eist verbeterplan voor de PAUW Bedrijven