Wat een feest die beschouwingen!

13 november 2010

Wat een feest die beschouwingen!

De festiviteiten rond de lokale Algemene Beschouwingen zijn weer achter de rug. Maar liefst 13 raadsfracties kregen de gelegenheid hun ei te leggen, een unicum in de Nieuwegeinse politieke geschiedenis. Misschien wel een treurig landelijk record.

En als we alle berichten mogen geloven is alles in een goede, opgewekte sfeer verlopen. Er werd zelfs op een gegeven moment gezongen voor een jarige! Of het feestvarken daarna nog vrolijk de aanwezigen heeft getrakteerd wordt nergens vermeld, hoewel er alle aanleiding voor was. Er viel namelijk wat te vieren, want het college kwam de avond zonder kleerscheuren door. Natuurlijk, er was wat gepruttel en gesputter over bijvoorbeeld dat fietsbrugje van 2 miljoen, maar dat was nou niet iets om van te schrikken. Ook het verzoek om een wat hogere bijdrage voor de Algemene Hulpdienst kon met gemak worden gepareerd. En helemaal lachen was het met het SP voorstel om een jaar lang de vergoedingen met 10% te verlagen! Een echte dijenkletser, precies op het goede moment! Even kijken, wie stemmen er voor dit voorstel? De SP natuurlijk en raadslid de Mol. Dus wie zijn er tegen? De elf andere fracties. Mooi, verworpen, en terecht natuurlijk. Het kan toch niet zo zijn dat al die hardwerkende lokale politici die (ongelogen) het beste met de stad en inwoners voor hebben zomaar 10% van hun vergoeding gaan inleveren terwijl iedereen moet bezuinigen. Kom nou toch, ha ha ha Over naar het serieuze deel van de avond: er is er 1 jarig hoera hoera.

Emile Grivel