Nieuwegeins SP site een van de besten!

26 september 2010

Nieuwegeins SP site een van de besten!

Gisteren kwam de partijraad van SP bijeen in Amersfoort. De bijeenkomst werd geopend door partijsecretaris Hans van Heijningen die eerst de zaken van het afgelopen jaar behandelde. Daarna werd onder andere aandacht gegeven aan de lokale websites. Wat blijkt: De Nieuwegeinse SP-site behoort tot een van de best bekeken SP- sites van het land!

Verder sprak Hans over de aankomende regioconferenties voor de Statenverkiezingen en het van belang is dat we flink gaan uitbreiden naar meer fracties in het land. Er zijn nog voldoende gemeentes die geen SP-fractie hebben. Het doel is dat we in 1.5 jaar van 140 naar 200 gemeentes gaan uitbreiden. Met een beetje moeite moet dat lukken!

Emile Roemer sprak over een alternatief voorstel op de bezuinigingen, dat samen met de linkse coalitie wordt ingediend bij de financiele beschouwingen.We moeten durven veranderen, dat is waar de SP voor staat!

Jan Marijnissen begon na de lunch te spreken over het organiseren van een partij, hoe de campagnes het best kunnen verlopen en met mensen in contact te blijven. De juiste mensen op de juiste plaatsen en de juiste scholing bieden.Daarna gingen we in groepen splitsen. Samen met Nine Kooiman, Hans van Heijningen, Wim van Gammeren en andere SP-gegadigden spraken wij over hoe we het lokale kader kunnen gaan vergroten.

De ideeen hierbij kan ik in het samenvatten als;

1. vertrouwen creeeren; mensen serieus nemen
2. weten wat er speelt; durven inspelen op problemen
3. betrokkenheid; menselijk is het meest wenselijk

We sloten af met Rood, de SP-jongerenorganisatie die ludieke acties liet zien hoe zij hun ideeen overbrachten op gemeenten voor een beter jongerenbeleid. Dit is altijd inspirerend.

Kortom een geweldige en nuttige dag!

Patrick van Ettekoven, bestuurslid