Winterbanden

7 augustus 2010

Winterbanden

Terwijl het nog hartje zomer is en de mussen soms van het dak vielen komt de VVD in Nieuwegein met schriftelijke vragen gericht aan het college over winterbanden.

Wat is het geval?

De schoolbusjes die in Nieuwegein rondrijden hebben geen winterbanden (ik heb ze trouwens ook niet) en nu vindt de VVD dat we die moeten hebben voor de schoolbusjes.

Ik kan me niet herinneren dat we in Nieuwegein daar ooit over hebben gesproken. De exploitant (Connexxion) van de busjes meldt ook terecht dat de winterbanden niet zijn voorzien in het contract en dat er helemaal geen geld voor is!

Wat we wel weten is dat het aanbestedingstraject altijd gaat over minder geld voor meer dienstverlening en daar trapt de exploitant terecht niet in. Nu schijnt men zich tot het Bestuur Regio Utrecht (BRU) gewend te hebben (die gaat daar blijkbaar over) om een en ander alsnog te regelen.

Wij vinden dit bij de SP de hypocrisie ten top. Als je zonodig de winterbanden wilt, dan moet je dat ook bij de aanbesteding mee laten begroten en dat is nooit gebeurd. Je moet dan niet nu moord en brand schreeuwen dat er geen winterbanden worden gebruikt! Vreemd is ook dat we daar geen zeggenschap over hebben en dat men nu rechtstreeks zich wendt tot het BRU. Hoezo democratie?

Stef van der Steen

SP raadslid