Kindervakantieweek en de Binnenstad

1 mei 2010

Kindervakantieweek en de Binnenstad

U zult zich wellicht afvragen: wat hebben die twee zaken met elkaar te maken? Die vakantieweek is er toch al heel lang en daar maken toch veel kinderen gebruik van in de lange zomervakantie? Ja dat klopt, maar die vakantieweek moet bezuinigen van de gemeente. De organisator van deze week (de SWN, Stichting Welzijn Nieuwegein) moet het met minder bugdet doen en komt niet meer uit. Het gevolg is dat de activiteiten worden aangepast ( dat is een mooi politiek werkwoord: het betekent gewoon ordinair bezuinigen) en dat de ouderbijdrage wordt verhoogd van 15 naar 25 euro (dat is ongeveer 70% !)

Tegelijkertijd is er deze week door de collegepartijen (CDA, VVD, PvdA, D66) en gesteund door de CU, VSP en Groen Links, besloten dat de buitenruimte rond het nieuwe Binnenstad West gedeelte voor 16 miljoen mag worden ingericht. Het mag wat meer kosten, maar dan heb je ook wat!

Zoals ik al meldde in mijn vorige column vrezen wij het ergste dat de burger het gelag mag betalen. Dat nu de kinderen van Nieuwegein ( en vaak uit gezinnen die het zich niet kunnen veroorloven om 6 weken naar de Costa's te gaan) hier als eerste de dupe van worden , vinden wij schandalig. Ik heb er geen ander woord voor. Wij zullen bij de besprekingen rondom het nieuwe college akkoord proberen om dit onzalige plan van tafel te vegen. Het zou helpen als u ook van zich laat horen en de collegepartijen gaat bestoken met e-mails.

Hieronder treft u de benodigde e-mail adressen:

Factie PvdA: hans@adriani.com

Fractie CDA: debwyn@euronet.nl