Kiezers opmerkelijk positief over SP programmapunten

20 mei 2010

Kiezers opmerkelijk positief over SP programmapunten

Dit opmerkelijke nieuwsfeit blijft uit een onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van de SP. Een samenvatting:

Onderzoek De Hond: meerderheid electoraat wil AOW met 65, eigen risico in zorg weg, basisbeurs behouden, banken laten meebetalen aan kosten crisis, bonusverbod bij banken met staatssteun, toptarief van 65% voor salarissen boven Balkenendenorm, renteaftrekgarantie tot 350.000 euro hypotheekschuld, geen JSF en alle militairen dit jaar terug uit Afghanistan. De eerste resultaten van het onderzoek werden vanmiddag bekend gemaakt op de website nu.nl.

Het is toch gelukkig zo dat de keuzes die de SP wil maken, gedragen worden door een groot deel van het electoraat. In het geweld van de grote drie (PVDA, CDA en VVD) zou je haast denken dat het niet om een economisch gezond en sociaal beleid gaat, maar om de vraag wie de grootste wordt, of Rutte wel premier kan worden, of Cohen niet te lief is en liever gaat theedrinken en of Balkenende wel een goede premier was. Onze Emile Roemer vertelt gewoon zijn verhaal en de mensen waarderen dit. Het is wel te hopen dat we de steun uit dit onderzoek ook mogen verzilveren op 9 juni. Een beter en sociaal nederland voor minder geld , dat is de boodschap!

Stef van der Steen

fractie SP