In het holst van de nacht?

4 mei 2010

In het holst van de nacht?

Bij verkiezingen hoort het plakken van posters. Een lange traditie in Nederland en zeker ook voor de SP in Nieuwegein. Om het plakken van posters te vergemakkelijken plaatst de gemeente op vaste plaatsen verkiezingsborden. Alle partijen kunnen daar naar hartenlust hun gang gaan. Dit jaar plaatste de gemeente voor het eerst stalen borden. Die zijn lekker stevig makkelijk schoon te maken. Jammer dat de posters er nauwelijks aan hechten met behangerslijm. Of is er meer aan de hand?

Nu voor de derde keer in twee weken, zijn alle borden weer beplakt door SP. Want wat blijkt het geval: De posters vallen naar beneden! Ja zo wordt plakken een stuk minder leuk. Normaal is er de spanning of andere partijen over je heen geplakt hebben. Daar zeur je sportief als je bent niet over, maar je plakt snel je eigen poster weer over die van de ander heen. Dat heet verkiezingsstrijd;)

Maar het moet wel leuk blijven. Op dit moment is het plakken tegen de bierkaai, de poster komen vanzelf weer naar beneden, zeker na een regenbui. Verkapte bezuiniging op de schoonmaakkosten van de gemeente? Nachtelijke opruimploegen die de posters verwijderen? Wie weet!

Een ding is zeker, het treft niet alleen de SP. Ook de posters van PvdA moeten eraan geloven. Van de andere partijen weten we het niet, want die beginnen meestal pas een maand later met plakken (als het geen zin meer heeft). Hoe dan ook, de campagne is van start en het zal dus duidelijk niet vanzelf gaan. Dat zijn we wel gewend!