Het woord is aan u!

1 maart 2010

Het woord is aan u!

In de afgelopen weken heeft u ons kunnen zien en horen op straat, in debatten, op tv, op internet, in uw buurt en als het goed is via de 25.000 verkiezingskranten waarvan er ongetwijfeld een door uw brievenbus is gekomen. We hebben gepraat, gelfy-erd, gedebatteerd en veel kilometers gemaakt om u te bereiken en u van onze mening te overtuigen over hoe we Nieuwegein menselijker en socialer willen maken. Het woord is aan u.

Wat mij is opgevallen in de afgelopen jaren sinds onze intrede in de gemeenteraad als oppositieleider, is dat er veel te gemakkelijk over de belangen van mensen wordt heengestapt en gekozen wordt voor betonnen projecten. Het gekissebis tussen de verschillende partijen in de gemeenteraad doet beseffen dat er een wereld te winnen is om het verhaal van Nieuwegeiners vanuit hun eigen wijk of buurt voor het voetlicht te brengen. Geen betonnen plannen, maar menselijke verhalen, daar draait het om in de politiek. De economische problemen herinneren ons aan het belang van samenleven en voor elkaar opkomen. Solidariteit in plaats van asociaal beleid dat mensen benadert als cijfers en statistieken.

Nuchter verstand en standpunten die gebaseerd zijn op feiten en de verhalen van echte mensen. Als het aan ons ligt komt er een einde aan de managerstaal en het snijden in belangrijke uitvoerende diensten als onderwijs, zorg en politie. Daarvoor in de plaats komt het verbeteren van de leefbaarheid in de eigen buurt, met genoeg voorzieningen voor jong en oud. Een poppodium, een jongerencentrum, betaalbare woningen voor jong en oud, voorzieningen in de eigen buurt en gratis OV voor ouderen, maken uw leven aangenamer en beter. Daar willen we voor gaan, en daarvoor vragen we uw steun op 3 maart.

Ik heb er veel vertrouwen in dat u ons pleidooi ondersteunt voor een menselijk en sociaal Nieuwegein. Met goede wil kunnen we veel bereiken. Dat is en blijft onze drijfveer. Ingegeven door mensen, en uitgevoerd door mensen. SP pleit voor de menselijke maat in de politiek. Als het aan ons ligt wordt dit het uitgangspunt voor het Nieuwgein van de komende jaren.

Ik reken op uw stem op 3 maart, ik ga alles van mezelf inzetten om de beloften waar te maken. U kunt rekenen op de SP!

Uw lijsttrekker,

Martijn Stekelenburg