Leuke ochtend op Anna van Rijn College

18 februari 2010

Leuke ochtend op Anna van Rijn College

Vandaag had ik de eer om voor twee HAVO 4 klassen van het Anna van Rijn college te spreken over de SP. En dat de politiek door de jongeren als zeer belangrijk werd gezien werd snel duidelijk. Want die politici bemoeien zich overal mee, ook met hen. Maar waar staan ze eigenlijk voor?

De klassen waren duidelijk al goed onderwezen door maatschappijleer docent Michiel Busz. Want dat die partijen zich overal mee bemoeien was al wel duidelijk. En het ging de scholieren heel gemakkelijk af om van elke (ook de lokale partijen) te zeggen of ze links of rechts waren. Maar wat dat betekent in de praktijk is vrij lastig. Want wat betekent het nu voor politieke beslissingen of je sociaal bent of liberaal?

En wat is dan precies solidariteit en wat maakt dat uit voor je politieke standpunten? Om die vragen te beantwoorden had ik naast een praatje ook een aantal quizvraag. De leerlingen kwamen enorm ver, was erg onder de indruk van hun kennis.? Dit was leuk om te doen en verdient een vervolg!

Nine Kooiman, kandidaat raadslid