Plettenburg-de Wiers

14 januari 2010

Plettenburg-de Wiers

plettenburg-de wiers

In de RIM vergadering van 13 januari werd het bestemmingsplan Plettenburg de Wiers besproken. Elke wijk van Nieuwegein is inmiddels de revue gepasseerd , omdat dit wettelijk een vereiste is in het kader van de nieuwe Wet Ruimtelijke Ordening (WRO).

Deze wijk was het sluitstuk en dat werd het ook. Een lastig dossier met een lange aanloop in de voorbereiding, zoals bleek uit de bijgevoegde documentatie. Veel belangen tegenstellingen op een betrekkelijk klein gebied.

De inspreker bij dit punt legde meteen de vinger op een hele zere plek: het plan had ter inzage gelegen, maar was nadien toch nog aangepast op een aantal punten. Leefbaar Nieuwegein had een aantal tekortkomingen en fouten ontdekt en de SP attendeerde de wethouder op de gebrekkige communicatie met betrokken bewoners van de Malapertweg. Betrokken bewoners die tot 3x toe geen respons kregen op een ingezonden brief de afgelopen jaren (!) en een verzoek tot mondeling overleg zagen afgewezen.

Terecht werd het stuk van de agenda gehaald en teruggestuurd naar de bron. Het gebeuren verdient geen schoonheidsprijs. Bijzonder jammer dat er zo is omgegaan met inbreng van betrokken bewoners. Zij snappen ook wel dat niet alles zomaar gehonoreerd kan worden, maar communiceren is wel het minste wat je kan doen. Aan de andere kant is er wel coulance betracht naar andere belanghebbenden. De wethouder moet zijn huiswerk nog maar eens overdoen, want zo als dit is verlopen geeft geen pas.

Stef van der Steen,? commissielid Ruimtelijke Ordening en Milieu