DOE GEWOON MEE!

9 oktober 2022

DOE GEWOON MEE!

Foto: SP

Iedere maand staan we als SP met een groep actievelingen op City Plaza. Om gesprekken aan te gaan met mensen over alle zaken die hen dwarszitten of op een andere manier bezighouden.

Al pratende kom je dan al gauw tot het inzicht dat een eerlijke verdeling tussen arm en rijk niet van de grond komt, dus ook niet in Nieuwegein. De mensen die nauwelijks rond kunnen komen blijven in hun benarde situatie vastzitten terwijl de mensen die het al goed hebben het steeds beter krijgen.

Foto: FvdH

Een eerlijke verdeling van rijkdom is niet aan de orde. Delen dus, is nou precies iets wat voor velen heel moeilijk schijnt te zijn. Delen met anderen, samen voor iedereen, iedereen voor allen. Solidariteit.

De mensen die in zo’n benarde positie verkeren weten ook vaak niet waar ze naar toe kunnen met hun verhaal. “Ze luisteren tóch niet” is een vaak gehoorde klacht. Nou, de SP luistert wél ! We luisteren, we schrijven het op, we kaarten het aan bij de politiek en we proberen  - óók hier in Nieuwegein  - de ongelijkheid in de verdeling van allerhande financiële mogelijkheden te doorbreken.

Luister mee, praat mee, demonstreer waar nodig is mee en doe gewoon mee met de SP!

Tanja de Haan

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.