Een kwartiertje lokale bekendheid....

4 september 2017

Een kwartiertje lokale bekendheid....

We doen het goed als SP. Maar dan heb ik het niet over Jan Marijnissen. Weliswaar een zeer bevlogen man, maar die zich in zijn gedrevenheid voor een sociale samenleving  te vaak heeft ontpopt tot een dominante en nietsontziende man. Het zij zo.
Politici van andere partijen gebruiken maar al te vaak hun machtspositie toch vooral om te graaien en te snaaien. Als ik moest kiezen geef mij Jan dan maar.

Maar wat doen we dan zo goed?

De eerste september zaterdag  werd er weer  geflyerd op City. Zoals elke eerste zaterdag van de maand. En  weer werd geregeld de vraag door verbaasde voorbijgangers gesteld: "He, zijn er alweer verkiezingen, dat jullie hier staan?' Nee, mevrouw, nee meneer, wij staan hier iedere maand. Om een luisterend oor te bieden en om te onderzoeken wat mensen bezig houdt. Zodat we daar o.a. in de raadszaal iets constructiefs mee kunnen doen. Dat is immers waar we het in die prachtig opgetuigde raadszaal voor doen: voor Nieuwegein en haar bewoners.
(Even onder ons: dit laatste wordt m.i. door veel raadsleden voor het gemak geregeld vergeten. Ik krijg daar vaak de indruk dat die mensen er slechts voor zichzelf zitten, om daar hun “fifteen minutes of local fame' te pakken.)

We doen  het dus goed omdat wij wél regelmatig zichtbaar zijn. Zodat we vaak moeten uitleggen: 'We staan er NU en altijd voor uw belang waar andere partijen het gewoon laten afweten”.

Over een klein half jaar zullen leden van die andere politieke partijen zich uit hun comfortabele raadszaalzetel hijsen en vermoeid de straat op gaan voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Niet te lang natuurlijk, want dat zou zomaar té confronterend kunnen worden.

Maar wij als SP staan er NU, vandaag.  En volgende maand ziet u ons ook weer!

Marian Bijvoet,
SP Raadslid