SP CAMPAGNE: RODE KAART VOOR RUTTE!!

11 maart 2023

SP CAMPAGNE: RODE KAART VOOR RUTTE!!

Foto: SP

De rode kaart voor Rutte. Niet twee maal geel, maar direct rood. Wegwezen dus. Als het aan de SP ligt wordt Mark Rutte eerder vandaag dan morgen definitief uit de politieke arena verwijderd. Met die opvallende campagnekaart was de Nieuwegeinse SP voor de derde opeenvolgende zaterdag aanwezig op City Plaza.

En opnieuw waren er meer partijen druk bezig met het verkondigen van hun boodschappen. Partijen ook, die in de regel een broertje dood hebben aan straatwerk en de confrontatie met bewoners en kiezers liever zoveel mogelijk vermijden.

Foto: EG
Zoals al vaker in deze campagne gingen de verhalen weer vooral over vertrouwen in de politiek, dat door de mensen toch echt als beschamend wordt ervaren. Politici beschamen steeds vaker het vertrouwen dat hen door de kiezers is gegeven.
Exponent daarvan is uiteraard Mark Rutte en zijn VVD, maar ook de partijen die in coalitievorm - of als gedoger - Rutte c.s. hebben gesteund. En vaak nog steunen als het zo uitkomt. Zoals de twee 'linkse wolk' partijtjes, beiden ook weer eens een keer aanwezig op  City Plaza.

Foto: SP

En nu op naar woensdag 15 maart.
In Nieuwegein is met relatief beperkte middelen en menskracht toch  het nodige gedaan om de inwoners er op te wijzen dat het anders moet. En dat dat ook kan. Het woord is nu aan de kiezers.

Maar na 15 maart verdwijnt de SP in Nieuwegein niet naar de achterkamertjes. Integendeel. Een aantal hartverwarmende reactie’s (‘zijn julile er weer”, “we hebben jullie gemist”of “zo jammer dat ik niet meer op jullie kon stemmen”) toont aan, dat de SP in Nieuwegein nog steeds kan rekenen op een trouwe achterban. Samen met hen moet er blijvend worden gestreden voor menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit. Op straat, in de buurt en in de wijk. In Nieuwegein. Dat kán, vooral als er meer leden dan nu bereid zijn om daar een actief steentje aan bij te dragen.

EG