SP dient voorstel in tegen huurverhoging Nijpelsflats

5 juli 2020

SP dient voorstel in tegen huurverhoging Nijpelsflats

Foto: SP

De SP diende afgelopen week een motie in om de huurverhogingen aan het Nijpelsplantsoen (tubeflats) tegen te gaan. Ondanks dat de flats momenteel gestut worden omdat anders mogelijk de galerijen afbreken, heeft Mitros gemeend een jaarlijkse verhoging van de huren te kunnen doorvoeren. De bewoners spreken er schande van.

Fractievoorzitter Martijn Stekelenburg licht de motie toe: 'We hebben een enquete gehouden onder alle bewoners van Nijpels. We hebben al zo'n vijtig reacties terug en alle inzenders geven aan dat ze de huurverhogingen schandalig vinden. In de afspraken die de gemeente heeft met de corporaties staat ook dat er een relatie dient te zijn tussen huurverhogingen en de staat van het onderhoud. Wat ons betreft is dat niet te rijmen met elkaar'.

De motie die samen met NUwegein is ingediend, wordt aanstaande maandag in stemming gebracht. Het college zal opgedragen worden om er bij Mitros op aan te dringen om de verhoging in te trekken.