SP stelt vragen over beperken openstelling politiebureau

9 maart 2017

SP stelt vragen over beperken openstelling politiebureau

De SP fractie is bezorgd over de gevolgen van de forse teruggang in  openingstijden van het politiebureau in Nieuwegein.

Sinds 1 maart j.l.  is het bureau n.l. nog maar beperkt open en dus minder bereikbaar. Het gaat om een vermindering van maar liefst 49 uur per week. Reden genoeg om het College een aantal vragen voor te leggen.

Zo wordt het College  gevraagd naar haar betrokkenheid in het besluit om de openstelling terug te brengen en of deze mindere bereikbaarheid gecompenseerd wordt met meer politie op straat.

Ook vraagt de SP zich af, of dit besluit niet indruist tegen een in september 2016 unaniem aangenomen motie om juist de aangifte- en meldingsbereidheid door inwoners en ondernemers te verhogen. Het College is toen verzocht hier een actieplan voor op te stellen. “Hoe staat het daar eigenlijk mee?” vraagt fractievoorzitter Annie van den Heuvel zich af. “Heeft het College nog wel iets te zeggen over het besluit van deze forse vermindering van openingsuren?”

Tot slot vraagt de SP zich af of - en hoe  de inwoners van Nieuwegein over deze flinke teruggang in openstelling van het politiebureau zijn geïnformeerd.

De vragen vindt u hier (art. 42 brief, PDF)