Definitief geen huizenbouw in Park Oudegein

29 april 2016

Definitief geen huizenbouw in Park Oudegein

De SP feliciteert daarmee de bewoners die in 2014 een aantal van  6000 handtekeningen hadden verzameld tegen huizenbouw in het groen op het Helmkruid.
Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen  was deze huizenbouw een belangrijk onderwerp. De SP heeft er destijds op ingezet dat de huizen en niet kwamen.

Nu twee jaar later vond er op 28 april j.l. besluitvorming plaats op het dossier Rijnhuizen, Parkhout, Zandveld. Hierbij is nu definitief komen vast te staan dat de huizenbouw niet door gaat. Het aangepaste plan voor deze gebiedsontwikkelingen is daarom door de SP ondersteund. Na veel overleg met verschillende bewonersgroepen is er een plan uitgekomen dat instemming heeft van de meeste bewoners.

Fractievoorzitter van SP Annie van den Heuvel: ' We zijn erg verheugd dat deze plannen definitief van tafel zijn. De bewoners verdienen duidelijkheid en die hebben ze nu gekregen. Hiermee is voorkomen dat de plannen in de toekomst alsnog zouden kunnen worden doorgevoerd. Deze slag is binnen.'

De SP werd verweten dat zij sinds 2013 van mening veranderd zou zijn. Echter, de plannen van 2013 zagen er wezenlijk anders uit. Die behelsden hoogbouw op de hockeyvelden en bouwen in het groen van park Oudegein. Dit is in dit nieuwe plan van de baan.

De SP heeft met een aantal andere partijen tevens aandacht gevraagd voor de belangen van Jeugdland en de verschillende verenigingen die gebruik maken van 't Drieluik op Rijnhuizen.