SP wethouder Stekelenburg bezoekt buurt initiatieven

16 november 2015

SP wethouder Stekelenburg bezoekt buurt initiatieven

Foto: Ed Kieckens / SP Nieuwegein
Wethouder Martijn Stekelenburg (links op foto) bezoekt een aantal inwoners-initiatieven in Nieuwegein om erachter te komen hoe de initiatiefnemers de gemeente hebben ervaren tijdens het traject. Op 16 november stond 'Cirkeltje Rond' op het programma. Bij de bezoeken komt steeds aan de orde hoe de initiatieven zijn ontstaan, en hoe de gemeente hieraan heeft bijgedragen. Soms gaat het om een beetje geld, soms om een vergunning. Altijd is er wel een reden om uiteindelijk een keer bij de overheid aan te kloppen.

Op maandagmiddag 16 november was Martijn op bezoek bij de initiatiefnemers van buurttuin ‘Cirkeltje Rond’ in de wijk Fokkesteeg. Cirkeltje Rond is een initiatief van een aantal buurtbewoners, IVN en Zorgspectrum. Het is een zogeheten belevingstuin waarbinnen je kunt recreëren, een vlinderydille kan bekijken en allerlei kruiden en groenten worden verbouwd. De mensen hebben dit samen met een aantal partijen opgezet. In september 2016 ging het officieel van start.

Wethouder Martijn Stekelenburg maakt een inventarisatie van alles wat de gemeente beter kan doen om dergelijke initiatieven te ondersteunen, zonder het initiatief over te nemen.

Foto: Ed Kieckens / SP Nieuwegein