SP blij met koelwagen voor Voedselbank

12 maart 2015

SP blij met koelwagen voor Voedselbank

De SP Nieuwegein is blij dat de Voedselbank in Nieuwegein - mede dankzij de SP - haar 'nieuwe bestelbus' krijgt. Deze bus wordt op donderdag 19 maart 2015 feestelijk overgedragen aan de Voedselbank. Daarbij zijn aanwezig onze wethouder Martijn Stekelenburg, de wethouder van IJsselstein, donoren, voedselleveranciers en de eigen vrijwilligers van de Voedselbank.

De oude bestelbus was tot op de draad versleten. De nieuwe bus is een stuk groter en bezit een koelinstallatie. Deze is belangrijk voor de voedselveiligheid tijdens het transport naar de Voedselbank. Steeds meer leveranciers eisen koeling van hun producten tijdens het transport alvorens zij de door hen geleverde levensmiddelen meegeven.

Ook is de bus noodzakelijk voor het transport tussen de Voedselbank aan de Montageweg in Nieuwegein en het binnenkort te openen uitgiftepunt in IJsselstein.

SP wethouder Martijn Stekelenburg: "Wij zijn erg blij dat we de Voedselbank kunnen steunen, samen met onze buurgemeente IJsselstein. In een goede samenwerking doneerden wij beiden 5000 Euro zodat de bestelbus er kwam. In het nieuwe armoedebeleid is ruimte gemaakt om dit soort initiatieven te steunen. De Voedselbank is de eerste partij die we hiermee kunnen helpen".

* Meer weten over de Voedselbank? Klik hier.