Symbolische 1 mei actie met verlepte rozen

1 mei 2013

Symbolische 1 mei actie met verlepte rozen

Vandaag is het 1 mei en de Dag van de Arbeid. Vandaag was de SP op City Plaza om deze bijzondere dag onder de aandacht te brengen. Aanwezigen ontvingen op deze Dag van de Arbeid namelijk een rode roos en een wenskaart. Dit in navolging van die andere partij die vooral rond verkiezingstijd probeert het stemgedrag van mensen te beïnvloeden met het uitdelen van rozen. Verschil met de rozen van die een andere partij was echter dat de SP exemplaren zo goed als verlept waren; voorbijgangers waren dan ook zeer verbaasd.

De symboliek van de verlepte rozen was een verwijzing naar de huidige politiek van de PvdA, die eigenlijk ook als volledig verlept kan worden gezien. De ontvangers van de SP rozen konden zich daar in het algemeen goed in vinden, vonden het uitdelen van verlepte rozen ook een leuke en grappige geste en gaven aan thuis in ieder geval nog een poging te willen doen om de bloemen alsnog wat leven in te blazen. Of dat zal lukken is nog maar de vraag, hetgeen zeker ook geldt voor de PvdA.

Wethouder Hans Adriani (links) van de PvdA mocht ook een roos in ontvangst nemen. Het siert hem dat hij hem aannam.