SP Nieuwegein start de maand van de thuiszorg

3 januari 2013

SP Nieuwegein start de maand van de thuiszorg

In de gehele maand januari zal de SP in Nieuwegein aandacht besteden aan de acties voor behoud van de thuiszorg. Samen met Abvakabo en de organisatie: 'Wij zijn de thuiszorg', worden de plannen bestreden van het nieuwe Kabinet. In deze plannen zal de huishoudelijke hulp worden opgeheven, wat een ongekende ramp wordt voor veel cliƫnten en medewerkers. De komende maand zal SP gebruiken om mensen wakker te schudden. Er gaat veel veranderen.

Rutte 2 heeft aangekondigd dat de huishoudelijke hulp uit de thuiszorg wordt geschrapt. Hiermee wordt niet alleen het 'poetsen' zoals dat genoemd wordt verkeerd begrepen. Immers hebben de thuiszorghulpen nu een zeer belangrijke taak in het signaleren van aanvullende problemen bijvoorbeeld bij veel ouderen. Ook sluiten VVD en PvdA zich de ogen voor de zeer kwalijke gevolgen van het wegvallen van deze zorg. Veel ouderen zullen vereenzamen en vervuilen. De mantelzorgers kunnen deze zorg niet meer aan straks. Tot overmaat van ramp gaat het Kabinet ook de verzorgingshuizen dichtgooien. Hierdoor is geen perspectief meer voor de cliƫnten van de thuiszorg. Wanneer de thuiszorg wegvalt en ze ook niet naar een verzorgingshuis kunnen, zullen veel ouderen in crisis terecht komen.

Wat de SP betreft laten we dit niet gebeuren. In samenwerking met Abvakabo worden handtekening verzameld tegen deze rampzalige plannen. Omdat in april de maatregelen op de zorg in de Tweede Kamer worden besproken, moet voor die tijd zoveel mogelijk verzet worden georganiseerd. Meldt u aan bij de SP om deze actie te steunen!

- Hier kunnen handtekeningenlijsten worden gedownload (PDF)

- Op vrijdag 11 januari vindt er een bijeenkomst plaats in Utrecht vanuit de samenwerking tussen Abvakabo en SP. Hier zal onder andere Renske Leijten spreken namens de SP. Klik hier voor de uitnodiging.

- De komende weken zult u de SP in Nieuwegein aantreffen om u te vragen om een handtekening tegen deze waanzinnige afbraak van de zorg. We hopen dat u bereidt bent de lijst te tekenen.

Indien u mee wilt denken en doen tijdens deze actiemaand, reageer dan door een email te sturen aan nieuwegein@sp.nl. Houdt u onze website in de gaten. We zullen regelmatig aandacht besteden aan dit onderwerp.

Bezoek de website van 'Wij zijn de thuiszorg'

Download de handtekeningenlijsten en verzamel zelf zoveel mogelijk handtekeningen.

Download de uitnodiging voor de avond met Renske Leijten in Utrecht op 11 januari

Teken de online petitie tegen de afbraak!