Bewoners Sluyterslaan overhandigen zwartboek aan Mitros en wethouder

16 april 2012

Bewoners Sluyterslaan overhandigen zwartboek aan Mitros en wethouder

Vandaag reikten de bewoners van de Sluyterslaan een zwartboek uit aan Mitros en wethouder Lubbinge van de PvdA over de erbarmelijke toestand van het onderhoud in veel woningen. Namens Mitros was locatiemanager Anco van der Veen aanwezig om het zwartboek te ontvangen. Het zwartboek dat onderaan dit bericht te downloaden is, laat een schokkend beeld zien van de toestand van de woningen aan de Sluyterslaan.

De pers had ruime belangstelling voor het zwartboek en de bewoners stelden allerlei kritische vragen aan zowel Mitros als de wethouder. De bewonerscommissie eist de juiste aandacht voor het snel herstellen van het achterstallig onderhoud. Anco van der Veen durfde nog geen toezegging te doen dat de problemen zullen worden opgelost, ondanks de vele klachten over schimmel, vocht, tocht en andere gebreken.

Een aantal maanden geleden voerde SP overleg met voormalig directrice van de Mitros, Monique Govers. Deze gaf destijds aan dat in de visie van Mitros voor Jutphaas/Wijkersloot het aantal sociale huurwoningen zou dalen. Ook na herhaaldelijke vragen van fractievoorzitter Martijn Stekelenburg van SP, wilde van der Veen niet toegeven dat het bestand met huurwoningen gaat dalen. Vanaf 2025 zullen ook de flats op het Nijpelsplantsoen gesloopt worden. Mitros is steeds van plan meer koopwoningen terug te bouwen, dan sociale woningbouw te plegen. Aanstaande woensdag is er een speciale raadsavond over de Sluyterslaan, ook dan zal SP deze kwestie opnieuw aan de orde stellen.

De raadsavond is dus op woensdag 18 april en begint om 19.30 in de raadszaal van het nieuwe gemeentehuis. Iedereen is welkom, de avond is openbaar.

Download het Zwartboek Sluyterslaan in PDF
(klik op de link met je rechtermuisknop en kies voor 'opslaan als')