400 handtekeningen tegen schrappen 60.000 WSW banen

1 oktober 2011

400 handtekeningen tegen schrappen 60.000 WSW banen

Edwin van Straten tekent voor een sociaal WSW beleid

Vandaag maakte SP gebruik van de opening van het nieuwe winkelplein op City Plaza om mensen om hun handtekening te vragen. Het kabinet Rutte wil 60.000 medewerkers van de sociale werkplaatsen naar huis sturen waardoor zij waarschijnlijk in de bijstand gaan belanden. Dat mag niet gebeuren! Zelfs Edwin van Straten, nota bene raadslid voor de VVD de partij die dit sloopbeleid uitvoert, vond het nodig te tekenen voor deze sociale actie.

SP voert vaker actie voor verbeteringen aan beleid dat in Den Haag gemaakt wordt. Zelden echter was het zo makkelijk om handtekeningen van mensen te vragen. Iedereen tekende, waardoor er binnen 2 uur 400 handschoenen doorheen gingen. Veel ondertekenaars gebruikten het woord 'schande' om aan te geven wat ze vonden van de maatregelen.

Het is juist voor een partij als de VVD erg vreemd om mensen een baan af te nemen en ze naar huis te sturen. Zeer veel mensen in de WSW halen veel voldoening uit hun werk en het geeft ze een menswaardig bestaan. De VVD laat zich er normaal gesproken op voorstaan dat mensen aan het werk moeten. De beweging die het kabinet nu dan ook maakt is voor mensen onbegrijpelijk. In elk geval zijn de maatregelen dermate asociaal dat ze van tafel moeten.

De parel die WSW heet is een graadmeter voor onze beschaving. Veel mensen voelen dat aan en steunen de actie van de SP volledig. Opvallend dat ook veel mensen tekenden die normaal op andere partijen stemmen. Dat werd ook veelvuldig gezegd, en daar voegde men vaak aan toe: "Zijn ze gek geworden in Den Haag"?

De getekende handschoenen worden allemaal verzameld en aan elkaar geregen. Hiermee ontstaat een kilometerslange keten van verzet die aan de minister zal worden aangeboden. Haast alle SP afdelingen in het land zijn bezig de handschoenen te verzamelen. SP laat de mensen van de WSW niet in de steek. Dat nooit!

Kijk op de speciale website waar alles te lezen is over deze actie: www.armoedewerktniet.nl

Na slechts twee uur waren alle 400 handschoenen getekend!

Website Armoede Werkt niet