Groot feest op de Bergwal!

21 mei 2011

Groot feest op de Bergwal!

Vandaag was de grootse opening van het nieuwe speeltoestel op de Bergwal. Na anderhalf jaar strijd is er een prachtig toestel gekomen. Samen met de bewoners en de kinderen werd het toestel officieel in gebruik genomen. Na een speech van fractievoorzitter Martijn Stekelenburg knalde de confetti en waren er ijsjes voor alle kinderen.

Martijn haalde in zijn toespraak aan wat een lange weg bewandeld moest worden om zoiets moois voor elkaar te krijgen. Lees onderaan het hele verhaal. Uiteraard ging alles vandaag om de kinderen zelf. Zij zijn de grote winnaar van deze strijd geworden. Zij toonden zich dan ook vrolijk!

Na de speech volgde een ware confetti ontploffing. Als dat geen feest is!

Lees hieronder het betoog van Martijn. Dit speeltoestel kwam er niet zomaar!

Beste bewoners en kinderen van de Bergwal!

Anderhalf jaar geleden werd de SP benaderd door twee bewoners van jullie straat. Zij klaagden erover dat er geen speeltoestellen waren voor jullie kinderen. Alleen een schamel tuimelrekje was er en de kinderen verveelden zich.

Dennis en Laura vertelden me dat ze een aanvraag hadden gedaan voor een speeltoestel. Er werd gezegd dat de aanvraag onder op een stapel terecht zou komen en ze zouden er waarschijnlijk nooit meer iets van horen!

We besloten samen een handtekeningenactie op te zetten om aandacht te vragen voor dit probleem. Samen met de handtekeningen is in januari van het jaar 2010 een voorstel ingediend in de gemeenteraad voor een speeltoestel. Jullie hebben allemaal bijgedragen door jullie handtekening te zetten en dat heeft de zaak voorzichtig aan het rollen gebracht.

De gemeente weigerde in eerste instantie om iets te doen. Ook wilde de gemeente geen bomen kappen om ruimte te maken voor een speeltoestel. Samen met Dennis en Laura hebben we verschillende tekeningen gemaakt om de gemeente duidelijk te maken wat jullie wilden. Ik ben nog steeds geschokt, dat mogen jullie wel weten, wat een problemen we hadden om met de gemeente in gesprek te kunnen blijven. Je moet echt volhouden om je zin te krijgen; dat hebben we wel geleerd. Nu staat er dan eindelijk een speeltoestel. Het wijkplatform Centrum-Merwestein heeft er ook flink aan bijgedragen. We mogen ze hiervoor zeker dankbaar zijn!

De kinderen hebben het toestel natuurlijk al in gebruik genomen. Dat is helemaal goed! Wij vonden het nog wel belangrijk om nog even officieel aan iedereen te laten zien dat we blij zijn met dit toestel. Daarom hebben we vandaag een heuse opening. Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat Dennis en Laura het toestel officieel in gebruik nemen. Zij hebben er enorm hun best gedaan en het meeste werk verzet. Ik reken erop dat jullie hard applaudisseren wanneer zij de opening doen!