Gesprekken op City Plaza

28 mei 2011

Gesprekken op City Plaza

Vandaag was SP op City Plaza voor het uitdelen van de nieuwe ZO-krant. Als altijd konden mensen hun verhaal kwijt en SP een krant. Het is te merken dat mensen weer behoefte krijgen aan een meer sociale politiek. De crisis werpt een schaduw over het machtskapitalisme nu de rekening van de crisis keihard wordt neergelegd bij de mensen die er de minste schuld aan hadden. Eerder deze week werd een motie aangenomen van een aantal oppositiepartijen waaronder SP. Met het voorstel draagt de gemeenteraad het college van B&W op om niet akkoord te gaan met een asociaal akkoord tussen het kabinet en de gemeenten.

Het voelt goed op straat te staan en mensen te spreken. SP is een actieve partij die zich onder de mensen begeeft. Nederland en Nieuwegein worden niet beter van alleen stukken lezen en vergaderen in de gemeenteraad.

Ondanks het tegenvallende weer waren veel mensen weer blij met de krant. Er zijn er bijna duizend uitgedeeld!

Raad neemt motie aan tegen bestuursakkoord