Wederom kritisch rapport over PAUW Bedrijven

9 maart 2011

Wederom kritisch rapport over PAUW Bedrijven

De gemeenteraad in IJsselstein besprak vandaag een kritisch rapport over de situatie bij de Pauw Bedrijven, de uitvoerende instantie van de WSW voor een aantal gemeenten in de regio. De Wet Sociale Werkvoorziening is er voor mensen met een arbeidshandicap en de laatste jaren zijn er geluiden dat de situatie bij de Pauw voor verbetering vatbaar is. Al eerder kwam de SP in Nieuwegein met een rapport:"Pauw zonder trots".

Naar aanleiding van het rapport in 2009 ondernam de gemeenteraad in Nieuwegein geen enkele actie. De SP ging zelf in gesprek met de Pauw Directie over de toestanden. Nu het rapport uit IJsselstein dat samen met een aantal andere partijen is opgesteld naar buiten komt, blijkt dat er nog steeds veel te verbeteren valt.

Fractievoorzitter Stekelenburg over het rapport:"Het rapport 'Om stil van te worden' geeft eenzelfde beeld als onze bevindingen in 2009. Het wordt hoog tijd dat er passende actie komt vanuit de politiek".

Lees hier het hele rapport van de IJsselsteinse partijen. Morgen zal er ook een artikel in Trouw worden gewijd aan deze zaak. Wat de SP betreft krijgt deze zaak zeker een vervolg.

"Om stil van te worden", een rapport over problemen bij het WSW bedrijf

SP Nieuwegein komt met rapport "Pauw zonder trots"