SP deelt prijzen volksaandelen uit na verkiezingen

18 maart 2011

SP deelt prijzen volksaandelen uit na verkiezingen

Hasan Inekci overhandigt een verrassingspakket aan Rob Geurtsen, de trotse winnaar

Tijdens de verkiezingsmarkt op City Plaza op 26 februari konden voorbijgangers intekenen op volksaandelen. Deze aandelen waren een symbolische geste om Nederland weer op een hoger plan te krijgen na de crisis. Deze week trok de SP een aantal winnaars en deelde de prijzen uit. Als altijd viel een verrassingspakket te verdienen met een boek van Emile Roemer en ander moois. De eer om het cadeau persoonlijk overhandigd te krijgen viel toe aan Rob Geurtsen, hierboven op de foto met voorzitter Hasan Inekci.

Rob vertelt over zijn keuze voor 'Eerlijke Woonlasten': "Ik ben voor een eerlijke verdeling van de woningmarkt, en vooral tegen de nieuwe Europese wet dat mensen met salaris boven de € 32.000 niet in aanmerking komen voor een sociale huurwoning". Hij hoopt dat Nieuwegein ook eindelijk iets gaat doen voor de starters voor de woningmarkt.

Op de vraag waarom hij SP stemt zegt hij: "Vanwege het SP standpunt tegen de oorlog in Afghanistan en omdat SP de militaire missie naar Kunduz niet gesteund heeft". Ook vindt Rob dat er meer geld naar de zorg moet en hij vindt het schandalig hoe ouderen vaak slachtoffer zijn van de bezuinigingen. De SP actie van 65 blijft 65 was hij het helemaal mee eens!

Verkiezingsuitslag SP Nieuwegein in de provincie