SP start protestcampagne tegen de rechtse afbraak!

15 januari 2011

SP start protestcampagne tegen de rechtse afbraak!

Protest tegen de rechtse afbraak!

Op 2 maart mag Nederland naar de stembus om een nieuw provinciaal bestuur te kiezen. Deze verkiezingen worden extra belangrijk omdat de Statenleden ook de samenstelling van de Eerste Kamer bepalen. Nu er een rechtse wind waait in de Tweede Kamer is het van het grootste belang dat de Eerste Kamer zoveel mogelijk tegengas kan geven. Het protest dat uit de samenleving klinkt op het rechtse bewind vanuit onderwijs, cultuur, de zorg en de vakbonden, moet een stem krijgen in de Senaat.

Iedere politieke campagne begint met het plakken van posters. Hiermee kunnen partijen duidelijk maken welke richting zij opgaan in de campagne. Voor SP is dit duidelijk: Het protest van hardwerkende Nederlanders uit alle sectoren die afgeknepen worden door kabinet Rutte, krijgt wat ons betreft een stem in Den Haag. Als iedereen deze stem laat horen op 2 maart aanstaande, kunnen Rutte en zijn kabinet snel naar huis gestuurd worden!

Er wordt wel eens geklaagd over de SP en ons plakgedrag. SP is altijd de eerste om alle borden vol te plakken! Ook dit keer doen we onze naam graag eer aan. SPortief als we zijn mag u ook weten wie de plakkers zijn. De eer voor het plakken van de eerste posters valt dit jaar ten deel aan Hasan Inekci, voorzitter van de SP in Nieuwegein:
Hasan Inekci plakt de eerste posters!

Bekijk het vlammende betoog van Emile Roemer tegen de rechtse plannen