Sfeerverslag van massale staking postbodes

16 november 2010

Sfeerverslag van massale staking postbodes

Vandaag kwamen 10.000 boze postbodes bijeen bij het hoofdgebouw van TNT in Den Haag. De voorgenomen massaontslagen doen geen eer aan de mensen die vaak al tientallen jaren onze post bezorgen. SP bestuurslid Hermen Mekenkamp maakte een sfeerverslag.

"Rond 11.00 begonnen zich vele duizenden stakers te verzamelen. De vakbonden hadden hun tenten opgeslagen om de deelnemers te voorzien van koffie en protestmateriaal. Vele sprekers waaronder Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen wisten de mensen te motiveren hun ongenoegen te uiten door spreekkoren en waves. De maatregelen die bestuursvoorzitter Bakker van TNT wil nemen werden onder luid gejoel verworpen. De SP was aanwezig met de SP SoePkar, vanwaar duizenden bekertjes soep hun weg vonden door de kelen van de demonstranten".

"Als het aan de SP ligt wordt het vak van de postbode gered en wel snel. TNT wil de vaste postbodes ontslaan om vervolgens via de achterdeur uitzendkrachten op stukloon binnen te halen. Dat steekt en klopt voor geen meter. En dit tegenover mensen die zich al vele jaren met hart en ziel inzetten. Het protest is nog maar net begonnen"!

www.reddepostbode.nl