SP fractievoorzitter op pad met camera

31 oktober 2009

SP fractievoorzitter op pad met camera

Vandaag trok Martijn Stekelenburg door het stadscentrum met een camera om in gesprek te gaan met Nieuwgein. In het kader van de naderende Algemene Beschouwingen in november, leek het de SP een goed idee om Nieuwegein zelf aan het woord te laten. Als het aan de SP ligt gaat dit vaker gebeuren en zullen de filmpjes op de site te zien zijn onder de nieuwe rubriek 'UitgeSProken'.

Het valt meteen op hoe makkelijk mensen bereid zijn hun verhaal te doen en te vertellen wat er beter kan in de stad. Natuurlijk gaan er ook dingen goed, en dat mag ook gezegd worden. De film zal gebruikt worden voor de fractie om de insteek te kiezen in de Algemene Beschouwingen waar de gemeente net als in Den Haag na Prinsjesdag, de begroting voor het komende jaar wordt besproken. Dat betekent weer lange betogen en veel beloften van partijen. Het is wel zo eerlijk om de mensen van Nieuwegein zelf ook aan het woord te laten. Hieronder alvast enkele sfeerbeelden, de film volgt!

Jong en oud heeft een verhaal te vertellen

Ook ondernemers komen aan het woord

Nog even het inleidende verhaal opnemen. Binnenkort is de gehele film te zien!