Ruimte voor de Lek? Bouwen in de uiterwaard!

3 december 2008

Ruimte voor de Lek? Bouwen in de uiterwaard!

Dinsdagavond 2 dec. was er een bijeenkomst belegd in Het Veerhuis voor de bewoners van de aanliggende wijken. De toeloop was heel groot, een opkomst van 250 mensen, wie te laat was had geen plaats.

Vooraf was er een inleiding en uitleg van het plan en de te volgen procedure. Variant 3 waarin de gemeente Nieuwegein ruimte krijgt te bouwen in de Bosschewaard bracht heel wat commotie teweeg. Het leek soms op een Poolse Landdag, veel aanwezigen konden niet wachten op de geboden mogelijkheid hun stem te laten horen. De politiek, de grootste collegepartij PVDA was duidelijk vertegenwoordigd. Wethouder Curvers verwoordde de visie van de gemeente. De voorzitter van het wijkplatform Hoogzandveld had zijn vragen duidelijk op de rij. Vaak werd er herhaald, dat het geheel nog maar een visie is, door de Provincie geïnitieerd en door de gemeente Nieuwegein ook in haar Stuctuurvisie 2005-2025 genoemd. Alle wegen van inspraak liggen nog open, niets is zeker. Hiervan waren de aanwezige bewoners allerminst overtuigd.

Het is te hopen dat de aanwezigheid van de grootste Collegepartij PVDA niet betekent dat ze al achter de visie staan, maar nog een standpunt moeten bepalen en rekening zullen houden met de wensen van de inwoners van Nieuwegein.