Groot thuiszorgdebat in 't Veerhuis op 20 november

11 november 2008

Groot thuiszorgdebat in 't Veerhuis op 20 november

Op 20 november aanstaande organiseert de Nieuwegeinse SP een groot thuiszorgdebat in het Veerhuis. Dit naar aanleiding van de ontwikkelingen in de lokale thuiszorg door het niet verlengen van het contract tussen de gemeente en thuiszorgorganisatie Vitras / CMD. Hierdoor is een uiterst onzekere toestand ontstaan voor de Vitras-medewerkers en is er grote onrust ontstaan onder de cliƫnten van de thuiszorg.

Aan het debat werken diverse partijen mee zoals de Vitras directie, de vakbonden CNV en ABVAKABO FNV, PvdA wethouder Carla Curvers en medewerkers van Vitras zelf. SP heeft voor deze avond hun Tweede Kamerlid Renske Leijten uitgenodigd om in discussie te gaan met de wethouder en andere betrokkenen. Het debat wordt geleid door voorzitter Martin Koot, initiatiefnemer van bouwspeeltuin Bouwgein.

Fractievoorzitter Martijn Stekelenburg:"Het is van het grootste belang dat dit onderwerp op de agenda blijft staan. Momenteel worden er handtekeningen verzameld om de thuiszorg in Nieuwegein een hart onder de riem te steken".

Met het debat hoopt de SP meer aandacht te vragen voor de kwaliteit van de thuiszorg en de arbeidsomstandigheden van de medewerkers die mogelijk massaal zonder werk komen te zitten. De avond wordt gehouden in het Veerhuis op de Nijemonde 4 van 20.00 tot 22.00. Vanaf 19.30 is de zaal open.

Teken de petitie!