Het geheim van Nieuwegein...

27 oktober 2008

Het geheim van Nieuwegein...

De afdeling Nieuwegein van Milieudefensie constateert dat veel Nieuwegeiners, die nabij drukke straten wonen, lawaai-overlast ondervinden. De afdeling vraagt de gemeente om een ambitieus geluidsactieplan zodat het leefklimaat van duizenden Nieuwegeiners verbetert. SP steunt dit initiatief.

Al enige tijd voert ons Nieuwegeinse bestuur van PvdA, CDA en VVD een duur promotiebeleid om Nieuwegein tot de nummer één stad van de provincie te maken. Kijk maar eens op deze website. In de begroting voor 2009 moet weer maarliefst 100.000 euro worden uitgetrokken om iedereen van heinde en verre naar Nieuwegein te lokken. Milieudefensie probeert op ludieke wijze in te haken op deze dure en ietwat stuntelige campagne door met een poster te komen: 'Het publieke geheim van Nieuwegein' en hiermee de aadacht te vestigen op de toenemende geluidsoverlast van het vele verkeer dat ook vaak te hard rijdt.

Laat Milieudefensie weten hoe u daarover denkt en mail naar: nieuwegein@milieudefensie.nl. Uiteraard kunt u ook de SP mailen via : nieuwegein@sp.nl Bij voorbaat dank voor uw reactie!