SP Nieuwegein 'buurt' in de buurt Doorslag

24 juni 2008

SP Nieuwegein 'buurt' in de buurt Doorslag

Vandaag was het zover. De SP gaat de wijken in de komende tijden en met de Doorslag werd de aftrap gegeven. Doel was de ZO-krant te verspreiden en mensen te vragen hoe het is om in hun buurt te wonen. Overal in Nederland gaan SP-ers de wijken en en gaan het gesprek aan met de mensen. Lees verder hoe het hen verging en wat mensen te vertellen hadden.

Doel van de avond was dus vooral om de ervaringen van de mensen te noteren. Die liepen flink uiteen waren soms ook tegenstrijdig. Betaald parkeren werd wel veel genoemd en was een boosdoener. Ook het slechte groenonderhoud was veel mensen een doorn in het oog. Wel was men tevreden over de rust in de wijk en de kinderen die er buiten speelden toonden aan dat er geen voorbijrazend verkeer is.

Veel rommel ligt er ook wel en dat sluit aan op de verhalen van de mensen. Men ergert zich eraan en herhaaldelijk aan de bel trekken bij de gemeente blijkt niet te helpen. De gemeente is wel bezig in de wijk, zie onder:

Veel zaken werden doorgegeven en genoteerd Wanneer alle wijken bezocht zijn, zal er een mooi eindrapport liggen voor Nieuwegein. Een bloemlezing uit de opmerkingen nog: 'Ik woon hier met plezier, 'Te weinig parkeerplekken voor mensen die een vergunning hebben gekocht', 'Geluidsoverlast van verkeer op de Koekoekslaan', 'Te snel rijden op de fietsbrug'. Van de kinderen ook goede opmerkinge:' 'Lastigvallen door jongeren in de Kolfstedetunnel', 'De sloten stinken!' en 'De school is dichtbij'.

Fractievoorzitter Stekelenburg:"In heel Nederland gaan we de buurten weer in, zoals dat ooit heel normaal gevonden werd. De reacties die we krijgen zijn uiteenlopend. Veel negatieve verhalen, maar gelukkig ook blije gezichten. Over het algemeen zijn de mensen blij met hun buurt, maar het toezicht en onderhoud schiet te kort. Dat zet een domper op het woongenot en dat is jammer en onnodig. Als we klaar zijn met onze rondes, zullen we de resultaten bekend maken'.

De wijk ziet er over het algemeen niet slecht uit, maar de gebreken en ergenissen zijn er wel. Net dat beetje meer aandacht voorkomt de beelden zoals hieronder.

In elk geval een geslaagde avond die voor herhaling vatbaar is!

Buurten in de buurt!

SP gaat buurten in Nieuwegein