SP Nieuwegein zamelt geld in voor Armoedeplatform

29 april 2008

SP Nieuwegein zamelt geld in voor Armoedeplatform

Aanstaande woensdag staat de SP met een kraam op de vrijmarkt op Muntplein. Daar zullen de SP-ers in gesprek gaan met mensen en tevens is er een grabbelton waarmee geld ingezameld wordt voor het Armoedeplatform.

Koninginnemarkt in Nieuwegein

De vrijmarkt in Nieuwegein is altijd gezellig en zelfs op een dag als deze mag er aandacht zijn voor de mensen die het moeilijk hebben. Fractievoorzitter Stekelenburg vertelt:"Op een feestelijke dag mag er ook aandacht zijn voor de mensen voor wie het leven vaak een stuk minder feestelijk is. Het mag een schande genoemd worden dat er iets als een armoedeplatform moet bestaan. Helaas is het nog hard nodig, ook in Nieuwegein. We proberen een bijdrage te leveren door de mensen te laten grabbelen tegen een kleine vergoeding. De opbrengst komt geheel ten goede van het Armoedeplatform. Hiermee steunen we de mensen die dat nodig hebben en natuurlijk de vrijwilligers van het platform zelf".