SP Nieuwegein helpt mee met bouwspeeltuin Bouwgein

27 april 2008

SP Nieuwegein helpt mee met bouwspeeltuin Bouwgein

Deze zaterdag stak SP even de handen uit de mouwen op het terrein van de bouwspeeltuin Bouwgein. De actieve Nieuwegeiners die dit prima initiatief begonnen zijn, hopen dit jaar alles klaar te hebben. Het een geweldig initiatief waar veel mensen en bedrijven hun steentje aan hebben bijgedragen. In het fotoverslag zie je wat er allemaal gebeurd is. Het was een vruchtbare dag al is het nog lang niet klaar. We komen snel een keer terug voor de rest.

Fractievoorzitter Stekelenburg vertelt: "Het is een hartstikke goed initiatief dat de mensen uit de wijk en ver daarbuiten de handen uit de mouwen hebben gestoken. De gemeente heeft nergens geld meer voor over en zo verdwijnen voorzieningen uit de wijken, ook voor kinderen. De eerdere sluiting van de bouwspeeltuin maakte dat een belangrijke voorziening zou wegvallen voor de jeugd. Zeker omdat de overheid het overgewicht bij kinderen wil terugdringen, is het van belang dat ze zich ook buiten kunnen vermaken en niet alleen maar achter de Playstation hangen".

Er zijn nog vele klusjes te doen en deze zaterdag werd onder andere een begin gemaakt met een wilgenschutting langs de sloot. Verder diende er veel versjouwd te worden en werd het nieuwe pand aan de buitenkant beter afgewerkt. Zie de foto's!