SP steunt politie ondanks afwijzen motie

1 februari 2008

SP steunt politie ondanks afwijzen motie

Op woensdag 30 januari diende de SP een motie in in de gemeenteraad waarin de raad gevraagd werd om de steun te betuigen aan de strijd van politieagenten voor betere beloning en andere arbeidsvoorwaarden. De motie haalde het niet, maar SP zag kans om de politiemensen op een andere manier in het zonnetje te zetten en een hart onder de riem te steken. Deze vrijdag overhandigde fractievoorzitter Martijn Stekelenburg een ludiek presentje aan de teamleider van de politie Nieuwegein.

Op de foto R.H.J. Vroomen, teamleider van de Nieuwegeinse politie

Fractievoorzitter Stekelenburg vertelt:"Het is jammer dat de gemeenteraad haar steun niet wilde betuigen aan de acties. Het argument dat de Nieuwegeinse gemeenteraad niets te maken heeft met de onderhandelingen, klopt niet. De politieagenten mogen dan officieel onder het ministerie vallen, het echte werk voeren ze echter wel uit in Nieuwegein, voor ons allemaal. Bovendien valt de politie ook onder de bevoegdheden van de burgemeester, al gaat hij niet over de salarissen."

Het feit dat de motie het niet haalde, wil niet zeggen dat de SP achterover leunt. Aan de politie werden twee grote potten lollies overhandigd onder het motto, "Laat de politie niet op een houtje bijten". Deze verassing werd zeer gewaardeerd! De landelijke actie van SP "Agenten verdienen beter" voor ondersteuning van de actie blijft doorgaan en u leest hierover meer via de landelijke SP-site.

SP dient motie in ter ondersteuning van politieacties

Politie boos om aanbod van minister