Initiatiefvoorstel SP aangenomen!

1 oktober 2006

Initiatiefvoorstel SP aangenomen!

Afgelopen vrijdag werd in een raadsvergadering besloten dat het voorstel dat de SP heeft gedaan om burgers een vergoeding te geven wanneer de gemeente niet tijdig antwoord geeft, aangenomen!

Dit betekent nog niet dat al duidelijk is hoe de regeling er precies uit zal zien. Het college is van mening dat het in een keer invoeren van de maatregel onhaalbaar is. Ook de WMO zal niet meteen onder de regeling vallen. In december komt het college met een voorstel voor een verordening en dan zal op 1 januari de regeling kunnen ingaan. Hoewel het voorstel van de SP een beetje afgezwakt is door het college, mogen we als Nieuwegein spreken van een mijlpaal. De rechten van burgers worden versterkt en hiermee wordt een deel van de verkiezingsbelofte van de SP ingelost. Veel Nieuwegeiners klagen over trage procedures bij de gemeente en voelen zich niet serieus genomen. Vanaf 1 januari heeft u er een middel bij om uw recht te halen bij uw bestuurders. De SP is daar zeer blij mee!

We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen en zullen u uitleggen wat er in december wordt besloten!

Martijn Stekelenburg