Geslaagde avond met Bastiaan van Apeldoorn

7 november 2022

Geslaagde avond met Bastiaan van Apeldoorn

Foto: EG

Op uitnodiging van de afdeling was maandag 7 november j.l. SP Eerste Kamerlid Bastiaan van Apeldoorn te gast in Nieuwegein.

Foto: EG

Voor een prima gevulde zaal - en online meekijkers - vertelde hij hoe hij al van jongs af aan bovengemiddeld geïnteresseerd was in politiek en via via uiteindelijk voor de SP in de Eerste Kamer terechtkwam.

Uitvoerig schetste hij daarna aan de hand van voorbeelden het werk van de Eerste Kamer, de rol van de fractie daarbij en zijn eigen bijdrage daarin.
Hij vergat ook niet te vermelden dat de samenstelling van de Eerste Kamer wordt bepaald door de Provinciale Staten. Waarmee gelijk het belang van de komende Provinciale Statenverkiezingen in maart 2023 maar weer eens duidelijk werd.

Foto: EG

Een groot deel van de avond werd ook besteed aan geopolitiek. Hier kwam zijn hoogleraarschap aan de Vrije Universiteit in Amsterdam duidelijk naar voren, want bevlogen als op een college voor studenten zette hij o.m zijn visie uiteen over de oorlog in Oekraïne, de westerse reacties daarop, de situatie m.b.t China en de van oudsher al zeer agressieve imperialistische Amerikaanse politiek.

Foto: EG

Het was een twee uur durende zinvolle en zeer informatieve avond, die voor sommigen misschien wel wat langer had mogen duren....

Meer over Bastiaan van Apeldoorn is te vinden via deze en deze link.

EG