Frank van den Heuvel is de nieuwe SP fractievoorzitter

5 januari 2021

Frank van den Heuvel is de nieuwe SP fractievoorzitter

Op 4 januari j.l. heeft de Nieuwegeinse SP fractie Frank van den Heuvel gekozen als nieuwe fractievoorzitter. De vacature was ontstaan door het recente vertrek van Martijn Stekelenburg.

Stekelenburg, voormalig fractievoorzitter en voormalig SP wethouder, kon zich niet langer verenigen met het landelijke beleid van de SP en heeft zijn lidmaatschap beëindigd. Hij gaat in de gemeenteraad als 'groep Stekelenburg' verder, in goede verstandhouding met de lokale SP fractie.

De nieuwe fractievoorzitter Frank van den Heuvel is al ruim 15 jaar actief voor de SP en sinds 2016 lid van de gemeenteraad. In het dagelijkse leven is Frank als veelzijdig ingenieur werkzaam vanuit zijn eigen bedrijf.

In het jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen is er voor de SP fractie nog heel veel te doen. Door het al meer dan 10 jaar durende kille, neoliberale beleid waait er een gure wind door Nederland, dus ook door Nieuwegein.

De SP Nieuwegein zal op straat en in de raad er voor waken dat vooral  mensen met een laag inkomen en ongelijke kansen gesteund worden in hun strijd tegen de schade van dat neoliberale beleid. Zo voeren we acties voor bewoners in Vreeswijk en bij het Nijpelsplantsoen en baart de ontwikkeling van aardwarmte ons - vanwege de risico’s op schade  - zeer grote zorgen. De SP fractie wil vooraf duidelijkheid, zekerheid en veiligheid voor de inwoners en de leefomgeving.

Ook in Nieuwegein blijft de SP strijden voor menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit!