Bewoners Apolloburg overvallen door onderhoudsactiviteiten Mitros

2 oktober 2020

Bewoners Apolloburg overvallen door onderhoudsactiviteiten Mitros

Foto: SP

Woningbouwcorporatie Mitros is begonnen aan groot onderhoud bij woningen aan de Apolloburg terwijl bewoners daar niet van op de hoogte zijn gebracht. De buurt ondervindt stevige overlast van deze werkzaamheden. Een van de bewoners informeerde de SP die eens polshoogte ging nemen.

Het gesprek met de inwoner en onderzoek in de buurt leert dat Mitros gestart lijkt te zijn met een renovatie. En hoewel Mitros het voornemen voor het onderhoud wel heeft bekendgemaakt enige tijd geleden, is de start van de werkzaamheden als een totale verrassing gekomen voor de bewoners. De buurt staat vol containers en bouwketen. En vanaf de vroege ochtend tot de late avond wordt er herrie gemaakt.

De trottoirs en parkeerplaatsen worden geblokkeerd door containers en gereedschap.

Foto: SP

Een van de bewoonsters vertelt:'De werklui beginnen al vroeg in de ochtend en maken de hele dag herrie. Het lukt niet meer om mijn zoontje te laten slapen tussen de middag. Alle parkeerplaatsen worden bezet door werkmateriaal en de communicatie is nul'.

Fractievoorzitter Martijn Stekelenburg is verbaasd over de wijze van opereren van Mitros. 'Het zou toch duidelijk moeten zijn dat bij zulke omvangrijke werkzaamheden bewoners van te voren moeten weten wat er gaat gebeuren. Een uitgebreide brief door alle brievenbussen had al veel gedaan hier denk ik. Het is denk ik tijd om de gemeente en Mitros eens wakker te schudden over wat hier gebeurt.'