Stichting leergeld wil meer kinderen in achterstandsituaties bereiken

15 september 2020

Stichting leergeld wil meer kinderen in achterstandsituaties bereiken

Foto: SP
Stichting Leergeld Nieuwegein wil graag nog meer kinderen bereiken. Van de 1200 kinderen die in Nieuwegein in achterstandssituties leven, zijn er ongeveer zo'n 500 niet in beeld bij Leergeld. Dat stelt Piet de Graaf, voorzitter van Leergeld Nieuwegein. Om deze reden wordt extra aandacht gegeven aan de regelingen waar deze kinderen gebruik van kunnen maken. Lees verder om te zien wat er allemaal mogelijk is!

Voor kinderen en jong volwassenen van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met minimale financiële middelen, woonachtig in Nieuwegein, biedt Leergeld Nieuwegein ondersteuning in de kosten van schoolactiviteiten, schoolkosten, sport(kleding), muziek- en danslessen, zwemlessen, scouting, fiets en een laptop voor het voortgezet onderwijs (in samenwerking met de gemeente Nieuwegein). Bent u in het bezit van de Nieuwegeinstadspas, dan komt u waarschijnlijk in aanmerking voor onze ondersteuning. Ook als u in de schuldsanering zit of een inkomen heeft tot 125% van het minimum, kunt u gebruik maken van onze voorzieningen.
Zie voor meer informatie de folder van Leergeld Nieuwegein hieronder en de website www.leergeld.nl/nieuwegein

U kunt ook contact opnemen door een e-mail naar info@leergeldnieuwegein.nl te sturen.

Hartstikke goed!!
Dank namens onze kinderen.

Margot van Leth
Leergeld PR