SP verontwaardigd over huurverhogingen Mitros op Nijpelsplantsoen

18 juni 2020

SP verontwaardigd over huurverhogingen Mitros op Nijpelsplantsoen

Foto: SP

Deze week kwam de SP ter oren dat de bewoners van de flats op het Nijpelsplantsoen een huurverhoging voor huin kiezen krijgen, dit terwijl hun woningen het komende jaar in de stutten staat. De kans is groot dat de zogenaamde tube-flats zelfs gesloopt gaan worden. Ondanks dat vindt Mitros kennelijk dat het redelijk is om de bewoners een huurverhoging op te leggen. Wat de SP betreft is dat een gotspe.

Fractievoorzitter Stekelenburg: 'De bewoners waren al bijzonder ontevreden met het feit dat Mitros na de zomer waarschijnlijk gaat vertellen dat de flats gesloopt gaan worden. Nu ze ook nog eens een huurverhoging krijgen, voelen ze zich helemaal niet meer serieus genomen'.

Foto: SP

Sinds enige tijd staan alle Nijpelsflats in de stutten, aangezien de galerijen dreigden in te storten.

De SP zal in de komende raadsvergadering van het college vragen de verhoging te herroepen.

Reacties

Stop nu de verfoeilijke a-sociale huurverhoging voor SOCIALE huurwoningen. Stop ook de achterlijke verhuurdersheffing ingevoerd door die onsympathieke VVD-er Blok.