Campagne voor Europarlement van start

7 mei 2019

Campagne voor Europarlement van start

Foto: SP

Deze zaterdag ging de campagne voor de Europese verkiezingen van start. Op City Plaza werden de bekende sponzen uitgedeeld en ging men met de mensen in gesprek. Lees meer over de speerpunten voor deze campagne.

Op 23 mei gaan de stembussen open voor de verkiezingen voor het Europarlement. Dat zijn verkiezingen die ergens over gaan! De situatie met de Brexit (of die nu door gaat of niet) zorgt voor extra aandacht. Willen we de macht van Brussel breken, of laten we Europa haar gang gaan? In deze tijden van vervreemding van elkaar, is het des te meer belangrijker dat we onze eenheid bewaren. Nederland blijft zelf beslissingen nemen.

De speerpunten van SP voor de verkiezingen zijn:

• Nederland is zelf de baas. We willen wel samenwerken, maar geen Brusselse bemoeienis met onze pensioenen, ons openbaar vervoer en ons leger.
  • Mensen boven multinationals. We stoppen de bevoordeling van multinationals en uitbuiting van mensen. We beperken arbeidsmigratie als middel om de lonen laag te houden.
  • De verspilling moet stoppen. We verlagen de extreme salarissen van Europese politici fors. We schaffen het peperdure verhuiscircus en de overbodige Europese Commissie af.

Lees hier het hele verkiezingsprogramma