sp vraagt interpellatiedebat aan over movactor

28 mei 2018

sp vraagt interpellatiedebat aan over movactor

Maandagavond heeft de SP een interpellatiedebat aangevraagd over de erbarmelijke toestand waarin de lokale welzijnsorganisatie Movactor zich lijkt te bevinden. Vanuit signalen van medewerkers, vrijwilligers en clienten komen er verontrustende berichten. Wat SP betreft vindt er aanstaande donderdag een debat plaats over dit debacle.

Medewerkers spreken van een angstcultuur en ze worden niet betrokken bij de organisatieontwikkelingen. Veel medewerkers hebben de organisatie inmiddels verlaten. Ze zijn zelf vertrokken of zijn ontslagen. Vanuit cliënten komen er signalen dat de dienstverlening sterk achteruit gegaan is. Zo kreeg de bridgeclub voor ouderen te horen dat er geen plek meer voor hen was op het buurtplein in de wijk. De vele vrijwilligers die zich voor Movactor inzetten, lijken niet geïnformeerd te zijn over wat er allemaal speelt. ‘Tijdens overleggen mag je niks vragen’, zegt een van de medewerkers.

Annie van den Heuvel van de SP: ‘Er komen steeds meer berichten binnen die ons echt zorgen baren. De boel lijkt wel op instorten te staan. Er gaat een paar miljoen euro per jaar aan subsidie naar deze organisatie. De medewerkers hebben geen idee wat er met ze gaat gebeuren’.

De interpellatie zal naar verwachting aanstaande donderdag plaats vinden in de raadsvergadering. Als de raad hiermee instemt zal het debat waarschijnlijk dezelfde avond nog gehouden worden.

Reacties

Het is inderdaad een erbarmelijke toestand bij MOvactor. De al jaren toegezegde hulp in de wijk Merwestein m.n. de Zandwal; Veenwal Leemwal is niets van terecht gekomen. Er wordt veel belooft en niets gedaan. Nu gaat ook Nynke Joustra weg bij de organisatie (ontslagen of zelf het zinkende schip verlaten)