Inspirerend verkiezingsdebat in de Kom

14 maart 2018

Inspirerend verkiezingsdebat in de Kom

Foto: SP

Vanavond was er het grote verkiezingsdebat in de Kom in aanloop naar volgende week woensdag. Lijsttrekker Martijn Stekelenburg verdedigde de eer van de SP en ging in debat over de uitwassen van de participatiewet. Te veel regels en te weinig oog voor mensen. Vanuit zijn rol als wethouder Werk en Inkomen wist Martijn deze kwestie prima te verwoorden.

De stelling ging over het grote aantal regels waardoor mensen tussen de wal en het schip vallen. Martijn lichtte dit toe aan de hand van een voorbeeld:

'Ik heb vele mensen gesproken de afgelopen jaren die de uitwassen van de participatiewet hebben ondervonden. Een goed voorbeeld was een meneer die werkloos was geraakt en daardoor ook relatieproblemen kreeg. Hij scheidde van zijn vrouw en woonde een tijdlang bij vrienden op verschillende adressen. Die stopten hem af en toe wat geld toe en hielden hem op de been. Toen hij er niet meer aan ontkwam om bijstand aan te vragen werd hij tot verdachte gemaakt. Men begreep niet waar hij gewoond had en waarvan hij had geleefd. Aan zijn bankrekening was niet te zien waar hij boodschappen van had gedaan. Dat had hij immers contant gekregen van vrienden. Zo zie je hie iemand die onze steun nodig heeft, vermalen wordt door de systeemwereld. Daar moeten we tegen in opstand komen'!

Op 21 maart mag u het zeggen. SP is klaar voor de vuurdoop. Kijk links in het menu onder 'standpunten' welke plannen wij hebben voor de komende periode.