SP steunt opvang statushouders in gebouw Luifelstede

30 oktober 2016

SP steunt opvang statushouders in gebouw Luifelstede

De SP staat  positief tegenover het plan om in het gebouw aan de Luifelstede een nieuwe groep  statushouders op te vangen.

Na de positieve ervaring van de vorige opvang in Zuilenstein is de SP ervan overtuigd dat de Nieuwegeinse samenleving en vluchtelingenwerk Nieuwegein ook deze nieuwe opvang aankunnen.

In tegenstelling tot vorig jaar ging het debat in de raadsvergadering van 27 oktober j.l. dan ook vooral over de condities.

Fractievoorzitter Annie van den Heuvel: "Wij delen de opvatting van sommige bewoners dat het een kale omgeving is waar de statushouders terecht komen. Zeker als er kinderen gehuisvest gaan worden is het hopelijk mogelijk om een speelvoorziening aan te leggen. Een heel bos voor de deur zal niet lukken, maar een paar bomen en/of planten kunnen de omgeving al iets aantrekkelijker maken, ook voor de andere bewoners in de wijk".

Uiteindelijk stemde bijna de hele raad in (32 stemmen voor, alleen Stadpartij Núwegein was tegen) met het voorstel om het plan voor huisvesting aan de Luifelstede verder uit te werken.