Sluyterslaan: er is veel verbeterd, maar......

22 oktober 2016

Sluyterslaan: er is veel verbeterd, maar......

Foto: SP

Zaterdag 22 oktober bracht een grote SP delegatie een bezoek aan de flatwoningen van de  Sluyterslaan.

Een aantal jaren geleden hebben bewoners, samen met de SP, succesvol  actie gevoerd voor behoud van die  152 flatwoningen. Daarbij werd uiteindelijk door Mitros de toezegging gedaan dat er groot achterstallig onderhoud zou worden uitgevoerd.
Doel van het bezoek j.l. zaterdag was dan ook  om bij de bewoners te informeren naar de ervaringen daarmee.

Hoewel veel mensen aangaven dat er het nodige verbeterd was, bleek er toch ook nog een aantal klachten te zijn. Onaanvaardbare zaken zoals schimmel in de badkamer, slechte staat van een keukenplafond, onverklaarbare terugkerende stofdeeltjes in de badkamer, geen verlichting vanaf de parkeerplaats naar de voordeuringang, beschadigde tegels in de keuken, om maar eens wat te noemen.

Foto: SP

Deze en andere klachten zijn verzameld en zullen op zeer korte termijn bij Mitros onder de aandacht worden gebracht.

Ook werden de mensen nog attent gemaakt op het initiatief van het Nationaal Zorgfonds, de actie om te komen tot een ander - en eigen risicovrij - zorgstelsel , zonder peperdure geldverslindende zorgverzekaars.
Op dinsdag 1 november a.s. is daar een informatie- en debatavond over georganiseerd.

Een aantal bewoners gaf aan daar zéker naar toe te zullen gaan....